duminică, 21 septembrie 2014

Victorie pentru Hamilton in cursa de noapte de la Singapore !

Singapore a fost gazda unei curse interesante din punct de vedere al strategiilor opririlor la boxe în a doua sa jumătate care a scos în evidenţă abilitatea lui Lewis Hamilton de a pilota la maxim pentru a-şi îndeplini obiectivul de a trece primul linia de sosire. Misiunea pilotului britanic părea una relativ simplă după ce coechipierul său Nico Rosberg a rămas blocat pe grila de start în debutul turului de încălzire în urma unor multiple defecţiuni la cutia de viteze, volan şi sistemul DRS. Germanul a luat startul din pitlane şi a rămas blocat în spatele plutonului din cauza  problemelor tehnice, iar în turul 15 a abandonat la boxe după ce mecanicii au încercat în zadar să remedieze defecţiunile.
Hamilton


Între timp, Hamilton a profitat de oportunitate şi s-a instalat confortabil pe prima poziţie, pe care şi-a păstrat-o după primele două opriri la boxe pentru schimbarea pneurilor. Strategia sa viza trei opriri la boxe cu un ultim stint cu pneuri soft, însă misiunea sa a devenit brusc dificilă în turul 31, chiar la jumătatea cursei, după ce Safety Car-ul şi-a făcut apariţia pe circuit în urma unui incident intre Adrian Sutil şi Sergio Perez. Aripa faţă a monopostului Force India s-a dezintegrat după contactul cu Sutil, iar natura stradală a circuitului a necesit intervenţia maşinii de siguranţă.

Safety Car-ul bulversează strategia lui Hamilton

În acest stadiu al cursei, rivalii lui Hamilton de la Red Bull Racing şi Ferrari adoptaseră deja strategii diferite la boxe. Sebastian Vettel se afla pe poziţia a treia după ce a trecut de Daniel Ricciardo la start şi şi-a recuperat rapid în primul tur locul pierdut în favoarea lui Fernando Alonso, însă pilotul Scuderiei Ferrari a reuşit să-l depăşească la primul schimb de pneuri.
Spaniolul ocupa astfel locul doi în faţa lui Vettel şi a lui Ricciardo, iar cei doi piloţi Red Bull Racing intraseră deja la boxe în tururile 25-26 şi se echipaseră cu pneuri soft, cu ideea de a efectua un ultim stint cu pneuri supersoft pe finalul cursei.
Intrarea Safety Car-ului l-a determinat pe Alonso, la fel ca şi pe Kimi Raikkonen, să intre la boxe pentru pneuri soft cu scopul de a rămâne pe circuit până la finalul cursei. Cele şapte tururi petrecute de maşina de siguranţă pe circuit i-au determinat şi pe cei de la Red Bull Racing să adopte aceeaşi strategie, chiar dacă acest lucru însemna ca cei trei să concureze peste o jumătate de cursă cu un singur set de cauciucuri soft.

Stintul perfect al lui Hamilton

Practic, misiunea lui Hamilton se complicase brusc, întrucât britanicul era obligat să-şi creeze un avans suficient de mare pentru a reveni pe prima poziţie după trecerea obligatorie pe pneuri soft. Avantajat de pneurile super-soft cu peste două secunde mai rapide decât cele soft, pilotul echipei Mercedes a reuşit să-şi consolideze prima poziţie cu un avans de peste 25 de secunde în turul 53, moment în care a intrat la boxe după degradarea inevitabilă a cauciucurilor. A revenit pe circuit chiar între Vettel şi Ricciardo, însă prospeţimea pneurilor soft l-a ajutat să-l depăşească cu uşurinţă pe german pentru a-şi recăpăta poziţia de lider. Ulterior, Hamilton a avut o sarcină uşoară şi a încheiat cursa cu un avans de 13.5 secunde cu un tur înainte de finalul programat, ca urmare a depăşirii limitei de două ore. Performanţa i-a permis să devină liderul clasamentului general cu un avans de trei puncte în faţa lui Rosberg cu numai cinci curse înainte de final.
În spatele său, Vettel, Ricciardo şi Alonso au format un trenuleţ, însă niciunul dintre piloţi nu a fost capabil să iniţieze un atac decisiv şi au terminat cursa în această ordine.

Spectacol şi pentru ultimele puncte puse în joc

În spatele plutonului fruntaş, Williams se îndrepta spre adjudecarea locurilor cinci şi şase prin Felipe Massa şi Valtteri Bottas, însă numai brazilianul a reuşit să-şi îndeplinească acest obiectiv. Finlandezul nu a reuşit să menţină pneurile în viaţă şi spre finalul cursei a fost depăşit succesiv de mai mulţi piloţi, terminând cursa pe un modest loc 11, în afara punctelor. Marele performer al finalului de cursă a fost Jean-Eric Vergne, care i-a depăşit pe Bottas şi Raikkonen şi şi-a construit un avans suficient pentru a-şi păstra locul şase în ciuda unei penalizări de cinci secunde în clasament primită pentru depăşirea limitelor circuitului. În spatele său s-a poziţionat Sergio Perez de la Force India, urmat de Raikkonen, coechipierul său Nico Hulkenberg şi Kevin Magnussen, care şi-a trecut în cont un punct pentru McLaren Mercedes.
Pastor Maldonado părea capabil să obţină primul punct în acest sezon, însă a fost depăşit succesiv pe final şi a terminat pe 12, în faţa coechipierului său de la Lotus, Romain Grosjean.
Pe lângă Rosberg, în Marele Premiu al statului Singapore au mai abandonat Kamui Kobayashi (Caterham), cei doi piloţi ai echipei Sauber (Adrian Sutil şi Esteban Gutierrez) şi Jenson Button, care a oprit monopostul pe circuit cu numai opt tururi înainte de final într-un moment în care ocupa locul şapte. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:50.147 în turul 39.

Singapore - Rezultate cursa:

Loc Pilot Echipa Diferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 2h00m04.795s
2 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 13.534s
3 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 14.273s
4 Fernando Alonso Ferrari 15.389s
5 Felipe Massa Williams/Mercedes 42.161s
6 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 56.801s
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 59.038s
8 Kimi Raikkonen Ferrari 1m00.641s
9 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m01.661s
10 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m02.230s
11 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m05.065s
12 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1m06.915s
13 Romain Grosjean Lotus/Renault 1m08.029s
14 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m12.008s
15 Marcus Ericsson Caterham/Renault 1m34.188s
16 Jules Bianchi Marussia/Ferrari 1m34.543s
17 Max Chilton Marussia/Ferrari 1 tur
- Jenson Button McLaren/Mercedes abandon
- Adrian Sutil Sauber/Ferrari abandon
- Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari abandon
- Nico Rosberg Mercedes abandon
- Kamui Kobayashi Caterham/Renault nu a luat startul

Clasament piloti:

Loc Pilot Puncte
1 Lewis Hamilton 241
2 Nico Rosberg 238
3 Daniel Ricciardo 181
4 Fernando Alonso 133
5 Sebastian Vettel 124
6 Valtteri Bottas 122
7 Jenson Button 72
8 Nico Hulkenberg 72
9 Felipe Massa 65
10 Sergio Perez 45
11 Kimi Raikkonen 45
12 Kevin Magnussen 39
13 Jean-Eric Vergne 19
14 Romain Grosjean 8
15 Daniil Kvyat 8
16 Jules Bianchi 2
17 Adrian Sutil 0
18 Marcus Ericsson 0
19 Pastor Maldonado 0
20 Esteban Gutierrez 0
21 Max Chilton 0
22 Kamui Kobayashi 0

Clasament constructori:

Loc Echipa Puncte
1 Mercedes 479
2 Red Bull/Renault 305
3 Williams/Mercedes 187
4 Ferrari 178
5 Force India/Mercedes 117
6 McLaren/Mercedes 111
7 Toro Rosso/Renault 27
8 Lotus/Renault 8
9 Marussia/Ferrari 2
10 Sauber/Ferrari 0
11 Caterham/Renault 0

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu