vineri, 30 mai 2014

Massa il lauda pe Alonso sau inca e bantuit de spaniol?

 Iata ca pe pilotul brazilian il bantuie inca "sindromul Alonso" . Nu stiu cati dintre fostii sau actualii coechipieri ai spaniolului au avut parte de o convietuire normala cu extremul Alonso . Se stie doar ca este ca un "ghimpe" in coasta oricui . Cred ca lui Massa nu i s-au vindecat ranile suferite din "mariajul" sau cu Ferrari (Alonso) .  
Massa

marți, 27 mai 2014

Ferrari : "Trebuie să-i încurajăm pe ingineri să facă lucruri mai puţin obişnuite" !

 Scuderia Ferrari a rămas în urma celor de la Red Bull Racing şi Mercedes după schimbarea regulamentului tehnic în sezonul 2009, mai ales că deţine unul dintre cele mai mari bugete din Formula 1. Directorul tehnic James Allison, care s-a alăturat echipei în luna septembrie a anului trecut, crede că a găsit motivele pentru care Ferrari nu a reuşit să obtină rezultate: inginerii nu au fost lăsaţi să-şi exprime creativitatea în dezvoltarea monopostului, astfel că nu au putut veni cu idei diferite de cele ale rivalilor.
Ferrari

duminică, 25 mai 2014

Victorie pentru Rosberg la Monaco !

  In ciuda declaratiilor pompoase facute de pilotii echipelor de top , precum Ferrari sau Red Bull , cei de la Mercedes au demonstrat inca o data ca sunt imbatabili in acest sezon . Pilotul echipei Mercedes Nico Rosberg a reusit duminică pe circuitul de la Monaco a doua victorie din acest sezon  şi a revenit pe prima poziţie în clasamentul general. Germanul a avut un start excelent, însă coechipierul său Lewis Hamilton s-a menţinut la aproximativ o secundă în spatele său pe tot parcursul primului stint. În acest context, strategia unicei intrări la boxe a devenit crucială pentru stabilirea învingătorului, însă planurile echipelor au fost incurcate de un accident suferit de Adrian Sutil la ieşirea din tunel în turul 25.
Rosberg

sâmbătă, 24 mai 2014

Rosberg in pole position la Monaco editia 2014 !

Rezultate Calificari:

Rosberg

 1. Nico Rosberg          Mercedes              1m15.989s         
 2. Lewis Hamilton        Mercedes              1m16.048s  +0.059s
 3. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault      1m16.384s  +0.395s
 4. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m16.547s  +0.558s
 5. Fernando Alonso       Ferrari               1m16.686s  +0.697s
 6. Kimi Raikkonen        Ferrari               1m17.389s  +1.400s
 7. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault    1m17.540s  +1.551s
 8. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes      1m17.555s  +1.566s
 9. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault    1m18.090s  +2.101s
10. Sergio Perez          Force India-Mercedes  1m18.327s  +2.338s
                          Q3 cut-off time:      1m17.755s  **     
11. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes  1m17.846s  +1.492s
12. Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m17.988s  +1.634s
13. Valtteri Bottas       Williams-Renault      1m18.082s  +1.728s
14. Romain Grosjean       Lotus-Renault         1m18.196s  +1.842s
15. Pastor Maldonado      Lotus-Renault         1m18.356s  +2.002s
16. Felipe Massa          Williams-Renault                        
                          Q2 cut-off time:      1m18.616s*        
17. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari        1m18.741s  +1.184s
18. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari        1m18.745s  +1.188s
19. Jules Bianchi         Marussia-Cosworth     1m19.332s  +1.775s
20. Max Chilton           Marussia-Cosworth     1m19.928s  +2.371s
21. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault      1m20.133s  +2.576s
22. Marcus Ericsson       Caterham-Renault      1m21.732s  +4.175s

vineri, 23 mai 2014

Supraalimentarea motorului Ferrari !


  Va prezint cateva detalii interesante despre functionarea motorului Ferrari de anul acesta :
 1.roșu - parcursul gazelor de eșapament catre ieșirea din camera de ardere apoi ajung in turbina sau supapa wastegate.
 2. violet - poziția MGU-H, plasat într-o schemă clasică între turbina si compresor în zona din spate a motorului.
 3. albastru -  poziția compresorului 


 motore

Căstile special realizate pentru MP Monaco 2014 !

Se pare ca devenit o trăsătură comună a week-endului de la Monaco  pentru mulți dintre piloti in a-si alege un design special al  castii cu care va pilota.  Stilurile retro sunt frecvente și Marcus Ericsson nu a dezamagit in acest an in privinta coloritului. Casca sa este o copie a stilului utilizat de către suedezul Ronnie Peterson, marcând victoria in Marele Premiu al Statului Monaco de acum 40 de ani.

Hamilton spune că "foamea" lui pentru titlu este diferită de cea a lui Rosberg !

 Lewis Hamilton crede că educația care a primit-o il face să fie mai umil decât coechipierul de la Mercedes Nico Rosberg , in lupta pentru titlul mondial în 2014  .Contrastul dintre viața celor doi înainte de a accede in lumea motorsportului este notabil . Lewis Hamilton a crescut ca orice copil normal intr-o casă din Stevenage , Hertfordshire - Anglia , în timp ce Rosberg , fiul campionului mondial din 1982 Keke Rosberg , a crescut în Monaco și a fost educat la școli de elită din Europa .


Foto : cum arata monopostul Red Bull modificat pentru Monaco 2014 !

miercuri, 21 mai 2014

Red Bull este nevoită să schimbe designul nasului monopostului pentru Monaco !

Red Bull Racing a fost obligată să modifice designul părţii frontale a monopostului cu care concurează în acest sezon, însă nu din cauza încălcării regulamentului tehnic, ci a soluţiei adoptate pentru camerele video care înregistrează la 360 de grade.


Monaco 2014 - avancronica de cursă !

După ce au dominat inceputul de sezon cu nu mai putin de cinci victorii categorice , este greu de crezut că Mercedes va putea pierde măcar unul dintre cele două titluri mondiale din acest an. Astfel fiind lucrurile speranţă a rivalilor este că vor putea reprezenta o ameninţare în lupta pentru victorie pe acele circuite care nu favorizează prea mult monoposturile celor de la Mercedes. Circuitul de la Monte Carlo este o astfel de pistă, deoarece aici puterea motorului nu este nici pe departe atât de importantă, prin prisma numeroase viraje lente. În contextul unei lupte pentru titlu tot mai disputate între Lewis Hamilton şi Nico Rosberg, sutff-ul Mercedes speră însă într-o nouă reusită a celor doi piloti.


Programul conferintelor de presa Monaco 2014 !

DATA        ORA      INVITATII

MIERCURI, May 21  1500 hrs Jules Bianchi (Marussia)
    Valtteri Bottas (Williams)
    Romain Grosjean (Lotus)
    Kimi Raikkonen (Ferrari)
    Nico Rosberg (Mercedes)
    Jean-Eric Vergne (Toro Rosso)

JOI, May 22     1600 hrs Eric Boullier (McLaren)
    Federico Gastaldi (Lotus)
    Christian Horner (Red Bull)
    Marco Mattiacci (Ferrari)
    Claire Williams (Williams)
    Toto Wolff (Mercedes)

SAMBATA, May 24   CALIFICARI  LOCURILE 1,2 SI 3 
      
DUMINICA , May 25    CURSA  LOCURILE 1,2 SI 3
Programul echipelor  

luni, 19 mai 2014

Force India anunta un update major in Marele Premiu al Marii Britanii !

Force India ocupă în prezent un binemeritat loc patru în clasamentul general al constructorilor, la numai nouă puncte în spatele Scuderiei Ferrari. Echipa şi-a stabilit anterior ca obiectiv o performanţă similară şi pentru finalul sezonului, iar pentru îndeplinirea acestui obiectiv va introduce un update semnificativ la Marele Premiu al Marii Britanii, programat pentru 6 iulie pe circuitul de la Silverstone.
Force India

joi, 15 mai 2014

S. Vettel : "Poate va ploua la Monaco, asta ne-ar putea ajuta " !

Mercedes AMG F1 a câştigat toate cele cinci curse desfăşurate până acum din sezonul 2014, iar Lewis Hamilton şi Nico Rosberg au fost cu peste o secundă pe tur mai rapizi decât ceilalţi piloţi. Cu toate acestea, Sebastian Vettel priveşte cu încredere spre Marele Premiu al statului Monaco de la sfârşitul săptămânii viitoare şi anticipează că Red Bull Racing ar putea învinge Mercedes datorită caracteristicilor circuitului.
 Vettel

miercuri, 14 mai 2014

A doua zi de teste de la Barcelona 2014 !

MaldonadoEchipele au avut parte miercuri de o zi semnificativ mai bună din punct de vedere meteo pentru a încheia cu succes sesiunea de evaluare de pe circuitul de la Barcelona. Aşa cum s-a întâmplat şi în sesiunea de marţi, rezultatele au fost pe alocuri surprinzătoare, iar cel mai bun timp al zilei a fost stabilit de Pastor Maldonado.


marți, 13 mai 2014

Rezultatele primei zile de teste de la Barcelona 2014 !

Echipele au revenit în acţiune pe circuitul de la Barcelona la numai două zile după Marele Premiu al Spaniei, cu ocazia unei sesiuni de evaluare. Vremea nu a fost însă deloc favorabilă, întrucât ploile răzleţe şi temperaturile scăzute au afectat semnificativ planurile echipelor de a evalua unele componente.


J. Button : "Nu simt că vreau să mă retrag la sfârşitul acestui an " !

Jenson Button este în prezent cel mai experimentat pilot de pe grila de start, iar contractul său cu McLaren Mercedes urmează să expire la sfârşitul acestui sezon. Presa internaţională a speculat intens că britanicul s-ar putea retrage din activitate la sfârşitul anului, însă pilotul afirmă că nu are niciun plan în această direcţie, în special prin prisma rezultatelor modeste din debutul lui 2014.
Button

Prima zi de teste in Spania pe Circuit de Catalunya !

 Chiar dupa marele premiu al Spaniei , unde legea a fost facuta de cei de la Mercedes AMG , astazi incepe o noua zi de teste programata pe acelasi circuit unde a triumfat Lewis Hamilton in week-endul precedent .
Protagonistii primei zile de teste sunt : Red Bull - Sebastien Buemi; Mercedes - Lewis Hamilton; Ferrari - Kimi Raikkonen; Lotus - Charles Pic; McLaren - Jenson Button; Force India - Nico Hulkenberg; Sauber - Giedo van der Garde; Toro Rosso - Jean-Eric Vergne; Williams - Felipe Massa; Marussia - Max Chilton; Caterham - Kamui Kobayashi.
Catalunya teste

luni, 12 mai 2014

Ce credeti despre depasirile dinainte de DRS?

T. Wolff : " Mai sunt 14 curse şi încă nu am avut condiţii dificile în cursă " !

Mercedes AMG a reusit sa domine debutul de sezon şi se bucură de un avantaj semnificativ din punct de vedere al fiabilitatii monopostului. Cum cei doi piloti ai teamului Lewis Hamilton şi Nico Rosberg au fost cu peste o secundă pe tur mai rapizi decât cei principalii adversari, realitatea că Mercedes ar putea câştiga fiecare cursă a sezonului se apropie tot mai mult de adevăr.
Mercedes

Renault consideră că sunt la 90% din capacitatea maxima !



Renault crede că este la doar 10 procente distantă fată de o recuperare completă după debutul modest de sezon . Constructorul francez a facut progrese constante , in ciuda problemelor sale de performanță și fiabilitate în testele de presezon , astfel că pilotii Red Bull , Daniel Ricciardo și Sebastian Vettel au reusit sa se claseze pe locurile 3 , respectiv 4 în Spania , acesta fiind si cel mai bun rezultat inregistrat de echipă in acest sezon


Raikkonen consideră ca Alonso a fost favorizat in Spania !

Scuderia Ferrari a avut o evoluţie modestă în Marele Premiu al Spaniei, dar echipa a ieşit în evidenţă printr-o strategie ciudată care îl determină pe Raikkonen să considere că Fernando Alonso a fost favorizat. Raikkonen a mers chiar în faţa lui Alonso în primul stint, iar o regulă generală în astfel de situaţii este ca pilotul din frunte să intre primul la boxe.
Raikkonen

duminică, 11 mai 2014

Hamilton a castigat usor Marele Premiu al Spaniei editia 2014 !

Pilotul englez Lewis Hamilton a obţinut in Spania a patra victorie consecutivă şi a devenit liderul clasamentului general după ce l-a învins pe Nico Rosberg, care nu a reuşit să-şi atace decisiv coechipierul de la Mercedes. Daniel Ricciardo a urcat de asemenea pe podiumul de premiere.
Hamilton

sâmbătă, 10 mai 2014

Hamilton in pole position Spania 2014 !

Spania - Rezultate calificări:

 1.  Lewis Hamilton        Mercedes              1m25.232s
 2.  Nico Rosberg          Mercedes              1m25.400s  +0.168s
 3.  Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault      1m26.285s  +1.053s
 4.  Valtteri Bottas       Williams-Mercedes     1m26.632s  +1.400s
 5.  Romain Grosjean       Lotus-Renault         1m26.960s  +1.728s
 6.  Kimi Raikkonen        Ferrari               1m27.104s  +1.872s
 7.  Fernando Alonso       Ferrari               1m27.140s  +1.908s
 8.  Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m27.335s  +2.103s
 9.  Felipe Massa          Williams-Mercedes     1m27.402s  +2.170s
10.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault                 
                           Q3 cut-off time:      1m27.602s  **
11.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes  1m27.685s  +1.597s
12.  Sergio Perez          Force India-Mercedes  1m28.002s  +1.914s
13.  Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault    1m28.039s  +1.951s
14.  Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari        1m28.280s  +2.192s
15.  Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes
16.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault
                           Q2 cut-off time:      1m28.472s  *
17.  Adrian Sutil          Sauber-Ferrari        1m28.563s  +1.799s
18.  Max Chilton           Marussia-Ferrari      1m29.586s  +2.822s
19.  Jules Bianchi         Marussia-Ferrari      1m30.177s  +3.413s
20.  Marcus Ericsson       Caterham-Renault      1m30.312s  +3.548s
21.  Kamui Kobayashi       Caterham-Renault      1m30.375s  +3.611s
22.  Pastor Maldonado      Lotus-Renault
Hamilton

joi, 8 mai 2014

Avancronica marelui premiu al Spaniei 2014 !

  Palmaresul celor de la Mercedes este unul de invidiat şi unul care, cel puţin teoretic, ar trebui să fie mentinut în continuare şi pe parcursul Marelui Premiu al Spaniei, care va marca la sfârşitul acestei săptămâni debutul sezonului european al Formulei 1.
Avancronica Marelui Premiu al Spaniei

miercuri, 7 mai 2014

D. Ricciardo : " Este responsabilitatea noastră să ne supunem ordinelor de echipă "

Red Bull a apelat de două ori în ultimele două curse la ordine de echipă, iar de fiecare dată pilotul care a fost nevoit să cedeze poziţia a fost campionul mondial Sebastian Vettel. El a fost vizibil deranjat de felul în care a fost tratat, însă coechipierul său Daniel Ricciardo consideră că ordinele de echipă sunt necesare şi trebuie respectate de ambii piloţi.
Ricciardo

marți, 6 mai 2014

Cauza parcursului modest al Scuderiei Ferrari : designul caroseriei !

 Scuderia Ferrari s-a facut remarcată la lansarea noului monopost pentru sezonul 2014 prin plăcile exterioare înguste ale caroseriei, care au permis un design suplu. Cu toate acestea, tocmai această alegere de design reprezintă una dintre cauzele pentru care Ferrari înregistrează un parcurs mai degrabă modest în prima parte a acestui sezon.
Ferrari

McLaren anunta si ei introducerea de update-uri semnificative in Spania !

Marele Premiu al Spaniei reprezintă momentul în care cele mai multe echipe introduc update-uri semnificative pentru monoposturi cu ocazia debutului sezonului european. Printre acestea se vor afla şi cei de la McLaren Mercedes, iar publicaţia italiană Omnicorse susţine că britanicii pregătesc chiar o mare surpriză: un nas cu două "coarne", asemănător din punct de vedere al conceputului cu cel inovat de Lotus la începutul anului.
McLaren

luni, 5 mai 2014

Sauber si Lotus pregatesc update-uri majore pentru Spania !

Sauber şi Lotus sunt singurele echipe de bază care nu au reusit incă să obţină niciun punct în sezonul 2014, dar ambele pregătesc update-uri majore pentru prima cursă europeană a sezonului. Lotus asteaptă o crestere in performantă din partea motorului furnizat de Renault şi va introduce modificări la sistemul de răcire.
Lotus şi Sauber

duminică, 4 mai 2014

Nico Rosberg selfie video : pilotand monopostul W196 al lui Fangio din 1954 !

Williams e increzatoare ca va performa in Spania !

Williams a avut parte de un început de sezon mai echilibrat decât anul trecut şi şi-a trecut în cont 36 de puncte cu care ocupă locul şase în clasamentul constructorilor. Echipa este la numai 21 de puncte de locul doi ocupat de Red Bull Racing, iar Valtteri Bottas speră ca upgrade-ul major pregătit pentru Marele Premiu al Spaniei din 11 mai să permită echipei să avanseze.
Williams