joi, 26 martie 2015

Avancronica Marelui Premiu al Malaysiei 2015 !

 Marele Circ ajunge la sfârşitul acestei săptămâni în Malaysia, ţară care propune o cursă unică în calendarul Formulei 1 în principal prin prisma condiţiilor meteo dificile de pe parcursul weekendului. Contextul în care piloţii şi echipele aterizează la Kuala Lumpur nu este însă unul tocmai fericit: prima etapa de la Melbourne nu s-a bucurat de o atracţie majoră din cauza lipsei de spectacol de pe circuit şi a numărului scăzut de monoposturi.
Avancronică Malaysia


Prin urmare, presiunea asupra cursei de la Sepang este una mai mare ca oricând, iar o nouă cursă fără spectacol ar atrage fără îndoială un nou val de critici. Înaintea weekendului este însă aproape cert că Mercedes nu va avea rival, iar fanii speră ca Nico Rosberg să fie capabil să-i opună o rezistenţă mai mare lui Lewis Hamilton în lupta pentru victorie.
Confruntarea pentru ultima poziţie pe podium ar putea fi însă mai palpitantă între Ferrari şi Williams, echipe care şi-au disputat acest loc şi în Australia. Cel puţin la prima vedere, Ferrari pare să aibă un uşor avantaj în faţa celor de la Williams, pe baza progreselor înregistrate cu dezvoltarea motorului. Echipa britanică ar putea fi însă avantajată de revenirea în cockpit a lui Valtteri Bottas după absenţa din Australia ca urmare a unor dureri de spate.
Între timp, Red Bull Racing traversează o perioadă dificilă alături de partenerii de la Renault. Ca urmare a pasului înapoi făcut de constructorul francez, cele două părţi s-au angajat într-un conflict verbal public violent cu privire la motivele pentru care echipa a regresat comparativ cu sezonul precedent.
Unul dintre punctele de atracţie ale etapei va fi însă revenirea lui Fernando Alonso la McLaren. Spaniolul a declanşat deja controverse după ce a negat ipotezele propriei sale echipe despre cauzele accidentului şi a afirmat că a suferit o defecţiune la coloana de direcţie. Speranţele sale la un rezultat bun sunt minime, întrucât McLaren Honda este departe de a remedia numeroase probleme pe care le are cu motorul Honda. În plus, vremea caniculară şi umedă va reprezenta o nouă provocare pentru unitatea de propulsie Honda, care nu a fost încă testată în astfel de condiţii dificile.

Circuitul de la Sepang şi regulamentul DRS

Sepang este unul dintre cele mai apreciate circuite din calendar de către piloţi, datorită faptului că este rapid şi are numeroase viraje de stânga-dreapta care se succed cu repeziciune. În acelaşi timp, este şi unul dintre cele mai solicitante circuite pentru piloţi şi monoposturi. Aclimatizarea este esenţială în contextul temperaturilor caniculare şi a umidităţii ridicate, în timp ce unităţile de propulsie vor fi de asemenea sub presiune din acest punct de vedere. Suprafaţa circuitului este abrazivă, motiv pentru care pneurile vor fi de asemenea solicitate.

Piloţii vor avea la dispoziţie două zone de depăşire cu sistemul DRS, cu câte un punct de detecţie pentru fiecare dintre ele. Astfel, prima zonă DRS începe la 104 metri după virajul 14 şi are punctul de detecţie la 54 de metri după virajul 12, în timp ce a doua zonă de detecţie începe la 28 de metri după ieşirea din virajul 15 şi continuă pe tot parcursul liniei de start-sosire.

Cifrele circuitului

Lungime tur 5543 metri
Cea mai lunga linie dreapta 1029 metri
Viteza de top 323 km/h
Consum de carburant 1.71 km/tur

Cifrele cursei

Numar de tururi 56
Distanta cursei 310 km
Strategie tipica 2-3 opriri
Lungime pitlane 419 metri
Timp pierdut in pitlane 20.7 secunde

Strategiile schimburilor de pneuri

Natura abrazivă a circuitului de la Sepang determină o degradare accentuată a cauciucurilor, iar pneul stânga - faţă este de departe cel mai solicitat. Tocmai din acest motiv, Pirelli va aduce pe circuitul malaysian cele mai dure compoziţii de pneuri din gamă, medium şi hard, iar oficialii anticipează strategii cu două opriri la boxe. "Pentru acest weekend am ales cele mai dure compoziţii din gama noastră, hard şi medium, aşa cum a fost întotdeauna cazul în Malaysia de la revenirea noastră în Formula 1 în 2011. Ar trebui să vedem o revenire la cel puţin două opriri la boxe pe monopost în Malaysia şi poate chiar mai multe dacă vremea ne va sta în cale", a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Informaţii meteo: ploi torenţiale

După vremea frumoasă din Australia, piloţii se vor confrunta cu temperaturi maxime de 32-33 de grade pe parcursul weekendului, asociate cu o umiditate de circa 80%. În fiecare dintre cele trei zile ale Marelui Premiu sunt aşteptate ploi şi chiar furtuni, elemente care vor bulversa programul echipelor în antrenamente şi calificări, dar şi strategiile pentru cursă.

Statistici pentru Malaysia

▶ 9 dintre cele 16 curse de la Sepang au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
▶ Fernando Alonso a câştigat cursă din 2012 după ce a plecat de pe locul opt, cea mai scăzută poziţie pe grila de start transformată în victorie;
▶ Ferrari este echipa cu cel mai mare succes în Malaysia datorită celor 6 victorii înregistrate;
Sezon Castigator
2014 Lewis Hamilton (Mercedes)
2013 Sebastian Vettel (Red Bull)
2012 Fernando Alonso (Ferrari)
2011 Sebastian Vettel (Red Bull)
2010 Sebastian Vettel (Red Bull)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu